Hogyan mountoljunk egy titkosított Windows partíciót Linuxon

Ez csak egy rövid poszt lesz arról, hogy hogyan tudjuk megvalósítani a címben szereplő dolgot. A laptopom egy dual-boot rendszert tartalmaz (Windows/Linux) és az egész windows partíció titkosítva van Truecrypttel. Tegnap épp az Ubuntumat használtam amikor szükségem lett volna néhány fájlra a windowsos lemezről, de nem akartam újraindítani a gépem.

A megoldás amit találtam nagyon egyszerű:

Miután telepítettem a Truecryptet a Linuxomra, csak ki kellet adnom a következő parancsot:
root@thor-t410:~# truecrypt –mount-options=system /dev/sda1 /mnt/truecrypt/

Ahol a –mount-options=system jelenti hogy ez egy titkosított rendszerlemez, /dev/sda1 a meghajtó elérése és az /mnt/truecrypt a hely ahová mountolni akartam. Ezután már csak a jelszavam kellet megadnom.

Itt az egész kimenet:

root@thor-t410:~# truecrypt –mount-options=system /dev/sda1 /mnt/truecrypt/
Enter password for /dev/sda1:
Enter keyfile [none]:
Protect hidden volume (if any)? (y=Yes/n=No) [No]:
Incorrect keyfile(s) and/or password or not a TrueCrypt volume.

Note that pre-boot authentication passwords need to be typed in the pre-boot environment where non-US keyboard layouts are not available. Therefore, pre-boot authentication passwords must always be typed using the standard US keyboard layout (otherwise, the password will be typed incorrectly in most cases). However, note that you do NOT need a real US keyboard; you just need to change the keyboard layout in your operating system.
Enter password for /dev/sda1:
Protect hidden volume (if any)? (y=Yes/n=No) [No]:

Annyit hozzátennék hogy ilyenkor a Truecrpyt US billentyüzetet használ, én meg magyart így a z/y fel volt cserélve ezért elsőre elrontottam a jelszavam, meg kellet ismételnem figyelve erre.

Ha unmountolni akarjuk csak adjuk ki a következő parancsot:

truecrypt -d /mnt/truecrypt

Comment hozzáadása

